GALATASARAY LİSESİ VE GALATASARAY İLKÖĞRETİM OKULU İÇİN
SIKÇA SORULAN SORULAR
1. Galatasaray Üniversitesi ile Galatasaray Lisesi arasında
nasıl bir bağlantı vardır?
Galatasaray Üniversitesi Kurumlarını oluşturan İkili Anlaşma’ya ve 3993 sayılı
Galatasaray Üniversitesi Kuruluş Kanunu’na göre Üniversite; ilköğretim okulu,
hazırlık sınıfları, lise ve yüksek öğrenim birimleri ile bir bütün teşkil eder.
Bu birimlerin öğrencileri, bir üst düzeydeki eğitim ve öğretimin gerektirdiği
niteliklere sahip olmak ve geçiş şartlarını yerine getirmek kaydıyla
öğrenimlerini söz konusu öğretimin bütünlüğü içinde sürdürebilirler. İlköğretim
Okulunda ve Lisede karma eğitim yapılır.
2. Galatasaray Lisesi yabancı bir lise midir?
Hayır. Türk ve Fransız hükümetleri arasındaki ikili
anlaşmaya göre çalışma esasları belirlenen özel statülü bir lisedir.
3. Galatasaray Lisesi bağımsız bir lise midir?
Diğer liseler gibidir ancak, Türk ve Fransız Hükümetleri
arasındaki İkili Anlaşma ile 28/3/1983 tarih ve 2809 sayılı Kanun’a Ek Madde
34’te Galatasaray Üniversitesi’nin Rektörlüğe bağlı olarak fakülteler ve
enstitüler ile Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’ndan oluştuğu hükmüne yer
veren 1 Haziran 1994 tarih ve 3993 sayılı Galatasaray Üniversitesi Kuruluş
Kanunu’na göre, bireyin, eğitim ve öğretimin bütünlüğü içinde yetiştirilmesi
amaçlandığından, ilköğretimden lisansüstü uzmanlaşma düzeyine kadar uzanan bir
“eğitim ve öğretim birimleri zinciri” kurulması esas kabul edilmiştir. Bu
bütünlük ilkesinin doğal bir sonucu olarak ilköğretim okulu ve lise ile ilgili
çalışmalar, “Galatasaray Üniversitesi, Galatasaray Lisesi ve Galatasaray
İlköğretim Okulu” adı atında birleştirilerek düzenlenmiştir.
4. Galatasaray Lisesi'nin amacı nedir?
Türkiye Cumhuriyeti’nin temel ilke ile niteliklerine ve
özellikle millî, lâik, demokratik, çağdaş devlet esaslarına bağlı, çağın
gereklerine cevap verebilecek düzeyde akılcı, eleştirici, hoşgörücü değerlere,
topluma karşı sevgi ve sorumluluk duygusuna, dengeli ve sağlıklı biçimde
gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, özgür ve bilimsel düşünme gücüne, yaşadığı
toplumun değerlerine sahip özgürlük, eşitlik ve kardeşlik ilkelerine ve insan
haklarına saygılı, yapıcı ve yaratıcı, gerekli bilgi, beceri ve geliştirilen
yetenekle donanmış gençler yetiştirmektir. Çağın gerektirdiği insan tipi;
modern, teknik ve teknolojik bilgiyle olduğu kadar, verimli yöneticilik ve
özellikle çağdaş devlet yönetiminin gereği olan bilgilerle de donatılmış,
Atatürkçü düşünce sistemini benimsemiş olmak, bilgi çağının toplumuna yön
verecek, sorunlarını göğüsleyip çözebilecek bir düzeye ulaşmış bulunmak
zorundadır. Bu, kurumun her biriminde üzerinde önemle durulması hedeflenen
temel ilkedir.
5. Galatasaray Lisesi, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı
bir lise midir?
Evet. Atatürkçü düşünce sistemini benimsemiş öğrenciler
yetiştirmek lisenin temel ilkeleri arasındadır.
6. Kimler Galatasaray Lisesi'ne girebilir?
Kurumun bir eğitim ve öğretim zinciri oluşturması ve
bütünlüğü, Lise’ye girişin, başka ilköğretim okullarından gelen öğrencilere
kapalı tutulması anlamına gelmez. Nesnellik ve eşitlik esasına göre giriş
şartlarını yerine getiren öğrenciler, Lise’nin Fransızca Hazırlık sınıfına
sınavla alınırlar.
Galatasaray eğitim kurumları arasındaki geçişler nasıldır?
Bir kamu kurumu olan ve öğrencilerine üst düzeyde eğitim ve
öğretim vermeyi amaçlayan Lise ve İlköğretim Okulunda geçişler ve öğrenimin
sürdürülmesi başarıya öncelik verme ilkesine göre kurum tarafından düzenlenir.
Başarı ölçütleri nesnel ve çağdaş eğitim ve öğretim esaslarına göre belirlenir.
7. Galatasaray Lisesi'nin eğitim dili nedir? Dil nedeniyle
başarısız olan öğrencilerin başka okullara nakli mümkün müdür?
İkili Anlaşma’da Fransızca yapılması öngörülen derslerle
diğer zorunlu ve seçmeli yabancı diller dışındaki dersler Türkçe yapılır.
Yabancı dil ile öğretimin bazı öğrenciler bakımından yaratabileceği zorluklar
nedeniyle başarısız duruma düşen öğrencilerin başka okullara nakilleri imkânı
açık tutulur.
8. Galatasaray Lisesi yatılı bir lise midir?
Kurumun eğitim ve öğretim amaçlarına uygun olarak verimli,
disiplinli ve uyum içinde çalışabilmesi, bilginin yanında uygar, manevî ve
estetik değerler ile dayanışma, karşılıklı saygı, görgü ve nezaket kurallarının
öğrencilerin kişilik yapılarına ortak özellikler olarak yerleşmesi ve ayrıca
ders dışı sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere yeterince zaman ayırabilmesi
için yatılılık temel kuraldır. Ancak velinin isteği ve Lise Müdürü’nün
kararıyla sağlık veya başka nedenlerden dolayı öğrenci yatılılık kuralı dışında
tutulabilir. İlköğretim okulunun ilk beş sınıfında okuyan öğrencilerin
yatılı olması velilerin isteğine bağlıdır.
9. Galatasaray Lisesi paralı mıdır?
Kurumun bütün yatılı öğrencileri, öğretim ve eğitimin
kalitesi ve yararlanılan tesislerin özelliği dikkate alınarak, her yıl bütçe
kanunu temel alınarak belirlenen yatılılık ücretlerini en çok dört taksitte
ödemek zorundadır. Parasız yatılı öğrencilerin hakları saklıdır. e) Kurumun
ilköğretim dışında kalan birimlerinde gündüzlü okuyan öğrencilerin de, yıllık
yatılı ücretinin üçte biri oranında bir öğretim ücretini, yatılı ücretinin
yatırılma zamanlarında ödemeleri gerekir.
Maddî durumlarının yeterli olmadığı belgelerle tespit edilen
öğrencilere gereken düzeyde burs sağlanır. Bursların miktarı yukarıdaki
hükümlere göre hesaplanır ve kuruma ait karma bütçede gösterilir. Galatasaray
Eğitim Vakfı ile diğer kuruluş ve kişilerce sağlanan burslar ve eğitim
yardımları bunların dışınadir.
10. Galatasaray Lisesi’nde burslu öğrenci olma olanağı var
mıdır?
Maddî durumlarının yeterli olmadığı belgelerle tespit edilen
öğrencilere gereken düzeyde burs sağlanır. Bursların miktarı yukarıdaki
hükümlere göre hesaplanır ve kuruma ait karma bütçede gösterilir. Galatasaray
Eğitim Vakfı ile diğer kuruluş ve kişilerce sağlanan burslar ve eğitim
yardımları bunların dışındadır.
11. Galatasaray Lisesi'nin öğrenci kapasitesi ne kadardır?
Türk- Fransız hükümetlerince yapılan ikili anlaşma uyarınca
Eşit Temsilli Türk-Fransız Komitesi'nce benimsenen kontenjanlara göre: a)
İlköğretim Okulu birinci sınıfına her yıl kur'a ile elli (50) öğrenci alınır.
b) Lise Hazırlık sınıfına her yıl genel sınavla yüz (100) öğrenci alınır.
12. Galatasaray Lisesi ve İlköğretiminde sınıflar kaç
kişiliktir?
İlköğretim Okulu'nda sınıf mevcutlarının yirmi beş (25),
Lise'de otuz iki (32) öğrenciyi geçmemesi esastır. Hazırlık sınıfında da,
öğrencilerin dersliklere dağılımı yirmi beşi (25) geçmeyecek şekilde plânlanır.
13. Galatasaray İlköğretim Okulu’na kura ile öğrenci
alımı nasıl yapılır?
İlköğretim Okulu’nun yalnızca birinci sınıfına kur’ayla en
çok elli (50) yeni öğrenci alınır.
Öğrenci alımıyla ilgili olarak başvuru süresi ile
kur'a çekimi kesin kayıt tarihleri, her yıl Lise Müdürü’nün önerisiyle Kurumun
Yönetim Kurulu’nca belirlenir ve duyurulur. b) Veli, bir dilekçe ile Lise Kayıt
Bürosu'na süresi içinde başvurur, çocuğunun nüfus cüzdanı ve onaylı örneğini
verir. Aday kaydı yapıldıktan sonra nüfus cüzdanının aslı veliye geri verilir.
İlköğretim okulu birinci sınıfına 1 Ocak -31 Aralık
tarihleri arasında altı yaşını dolduran öğrenciler alınır.
Kur'a işlemleri, Lise Müdürü'nün gözetimi altında ve
noter huzurunda, Bakanlık temsilcilerinin de katılımıyla bir komisyon
tarafından yürütülür. Kur'a sonuçları derhal açıklanır ve en kısa zamanda ilân
edilir. e) Kur'a çekiminde yedek liste düzenlenmez. Kesin kayıt süresi sonunda
kontenjan açığı kalması hâlinde, yeniden aynı şartlar altında noter huzurunda
kur'aya başvurulur.
14. Galatasaray Lisesi’ne Ortaöğretim Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Sınavı ile nasıl girilir?
Lise hazırlık sınıfına, ilköğretim okullarından öğrenci
seçme ve yerleştirme sınavı ile öğrenci alınır. Lise’ye yukarıdaki usul dışında
öğrenci alınamaz, öğrenci nakline imkân tanımak amacıyla kontenjan artırımına
gidilemez ve aynı amaçla sınıf mevcutları artırılamaz.
15. Galatasaray İlköğretim Okulu’ndan Galatasaray Lisesi’ne
geçiş nasıl yapılır?
İlköğretim Okulundan mezun olan öğrenciler, Genel Sınav’ın
(Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nın) yanı sıra Kurum tarafından Türkçe ve
Fransızca olarak öğretim programının tamamını kapsayacak şekilde yapılacak olan
Galatasaray Lisesi’ne Giriş Sınavına girerler. Bu öğrencilerin Galatasaray
Lisesi’ne Giriş Sınavı kağıtları, Genel Sınav’da 10.000 inci adayın puanına
denk düşen puanın üzerinde puan almaları halinde değerlendirilmeye alınır.
Değerlendirmeye alınan sınavda başarı koşullarını yerine getiren öğrenciler, 9
uncu sınıfa yerleştirilirler. Bu sınavın düzenleniş şekli, bölümleri,
koşulları, değerlendirme sistemi ve başarı koşulları Galatasaray Üniversitesi
Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak bir yönerge ile belirlenir.
16. Galatasaray Lisesi ve Galatasaray İlköğretim Okulu’na
müdür ataması nasıl yapılır?
İlköğretim Okulu’nu okul müdürü yönetir. İlköğretim okuluna,
yatılı öğrenciler de alınabileceği göz önünde bulundurularak, yeter sayıda
memur ve hizmetli istihdam edilir. Müdür, kanun, yönetmelik, yönerge, program
ve emirlere uygun olarak okulun bütün işlerini yürütmeye, düzene koymaya, denetlemeye
yetkilidir. Okulun amaçlarına ve ilkelerine uygun şekilde yönetilmesinde;
görev, iş ve işlemlerin düzenli olarak yürütülmesinde; eğitim ve öğretimin
değerlendirilmesi ve geliştirilmesinde; Müdür başyardımcısı ve yardımcıları
Okul Müdürünün en yakın yönetim elemanıdırlar. İlköğretim Okulu Müdürü; Lise
Müdürünün önerisi, Rektörün uygun görüşü üzerine Bakanlıkça atanır, birinci
derecede Lise Müdürü’ne bağlıdır.
Galatasaray lisesine müdür ataması nasıl yapılır?
Lise Müdürü, Rektör’ün önerisi üzerine Bakanlıkça atanır.
Müdür, Lisenin tarihî ve kültürel mirasını ve köklü eğitim geleneğini çağın
gereklerine uygun olarak geleceğe taşımakla görevlidir.Lise'nin müdür
başyardımcısı ve yardımcıları ile diğer personeli, nitelikleri ve sayıları
bakımından okulun karma ve yatılı durumu, yabancı dil ile öğretim yaptığı,
yabancı uyruklu öğretmenlerin bulunduğu dikkate alınarak görevlendirilir. Bu
görevlendirmelerde, lisenin zengin kütüphaneleri, ileri düzeyde teknik
laboratuarları ve bilgi işlem merkezi, tarihi müzesi gelişmiş çeşitli spor
alanları ve açık spor tesisleri bulunduğu da göz önünde tutulur.
17. Galatasaray Lisesi’ne öğretmen ataması nasıl yapılır?
Lise’nin öğretmen ve yöneticileri,Rektör’ün önerisi üzerine
ilgili usul ve esaslara göre Bakanlıkça atanır. Bu okulda görev yapanlardan
Bakanlık kadrolarına atanmak isteyenler için de aynı atama yöntemi uygulanır.
Bakanlıkta kadro işgal etmekte olan personelin kurumdaki görevi sırasında
kazandığı haklar, Bakanlığa naklen atanmalarında da saklıdır. Kurumun Fransız
uyruklu personeli, Türk-Fransız Kültür ve İşbirliği anlaşmaları ile 14 Nisan
1992 tarihli İkili Anlaşma’ya ve eki Protokole göre ve ayrıca Lise’ye ilişkin
personel mevzuatı uyarınca görev yapar.
18. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu hangi kurullarla
çalışır?
Eğitim Danışma Kurulu, Öğretmenler Kurulu, Zümre Öğretmenler
Kurulu, Sınıf Öğretmenler Kurulu ile çalışır.
19. Eğitim Danışma Kurulu Kimlerden oluşur?
Egitim Danışma Kurulu'nda aşağıdaki yönetici, öğretmen,
uzman ve temsilciler bulunur: Lise Müdürü, Lise Müdür
Başyardımcısı, İlköğretim Okulu Müdürü ve Başyardımcısı,Fransızca Bölüm
Başkanı, Lise son sınıf öğrencilerinden biri kız, diğeri erkek iki temsilci,
Kurul, gündemli olarak, Lise Müdürü’nün çağrısı ile toplanır. Gerektiğinde,
Lise Müdürü, uzman kişileri kurula davet edebilir.
20. Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl çalışır?
Öğretmenler kurulu, Lise ve İlköğretim Okulunda ayrı olmak üzere Müdür’ün
başkanlığında okulun bütün yönetici ve öğretmenlerinden oluşur; ders yılı
başında, ortasında, sonunda ve gerektikçe Müdürün emriyle toplanır. Öğretmenler
Kurulu'nda okulun yönetim, öğretim ve eğitimiyle ilgili, üzerinde durulması,
tartışılması ve değerlendirilmesi gereken tüm konular ele alınır. Mümkün olduğu
kadar öğretmenlerin konuşmalarına ve görüşlerini açıklamalarına imkân verilir.
Öğretim yılının ilk toplantısında, önceki yılın tutanakları
gözden geçirilir. Uygulamaya konulmayan kararların nedenleri üzerinde durulur
ve geçmiş yılın kurul çalışmaları genel olarak değerlendirilir. Öğretim durumu,
okulun genel başarısı, eğitici ve sosyal etkinlikler, okulun düzen ve disiplin
işleri gündem konuları olarak ele alınır; yönetmeliklere göre kurul ve
komisyonlar kurulur, seçim ve görevlendirmeler yapılır.
Yıl ortasında yapılan toplantıda, dönemin bütün çalışmaları
değerlendirilerek gerekli tedbirler alınır, gündemin esas konusunu öğrencilerin
başarı durumu oluşturur. Yapılan değerlendirme sonunda başarısız öğrencilerin
yetiştirilmesine ilişkin önlemler belirlenir.
Yılsonu toplantısında ise, bir ders yılının yönetim,
öğretim, eğitim çalışmalarına ait gündem konuları genel bir değerlendirmeye
tâbi tutulur. Bölüm Başkanlarının çalışma raporları Eğitici Kolların, Disiplin
Kurulu'nun Rehberlik Servisi'nin yılsonu raporları öğretmenlerin görüşlerine
sunulur. Devam-devamsızlık, disiplin cezaları gibi konular karara bağlanır.
Toplantıların gündemi, öğretmenlere önceden yazılı olarak duyurulur
ve imzaları alınır. Yapılan konuşmalar tutanaklara geçirilir, gerekenler karara
bağlanır. Her öğretmen, kurul toplantısına katılmakla yükümlüdür.
21. Zümre Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl
çalışır?
Bu kurul, ilköğretimin 1-5 inci sınıflarında aynı sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinden, 6-8 inci sınıflarında ve orta öğretimde ise aynı dersleri okutan branş öğretmenlerinden oluşur.
Bu kurul, ilköğretimin 1-5 inci sınıflarında aynı sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinden, 6-8 inci sınıflarında ve orta öğretimde ise aynı dersleri okutan branş öğretmenlerinden oluşur.
Öğretmenler, aralarında sık sık toplanarak, eğitim
programlarının okunup incelenmesi, yıllık ders plânlarının hazırlanması,
kullanılacak yöntem ya da yöntemlerin tespit edilmesi,ölçme ve değerlendirme
konularında birlik sağlanması; derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesi,
günlük ders plânlarının ve ünite plânlarının durumu; ders araç-gereçlerinden, lâboratuvarlardan,
kütüphaneden
Bu toplantılar Müdürün başkanlığında yapılabileceği gibi
İlköğretim okulunda en kıdemli Şube öğretmeninin, ortaöğretimde ise yine en
kıdemli ilgili branş öğretmeninin başkanlığında yapılabilir. Öğretmenler, bu
kurullara katılmak zorundadır.
22. Sınıf Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl
çalışır?
Sınıf Öğretmenler Kurulu sınıf öğretmenlerinden oluşur.
Kurul aralık, mart ve mayıs aylarının birinci haftasında ve Yıl Sonu
Öğretmenler Kurulu Toplantısından sonra toplanır. Bu kurulda, sınıf
öğretmenleri ve Rehberlik Servisi’nce tutulan öğrenci dosyalarındaki bilgilere,
ders ve sınıf geçme notlarına, eğitsel-kültürel etkinliklerdeki başarılarına;
devam ve disiplin durumlarına göre: Öğrencinin dönem ve yılsonu çalışmaları
incelenir; başarıyı artırıcı önlemler alınır. Yıl Sonu Sınıf Öğretmenler Kurulu
Toplantısı’nda 9 uncu ve 10 uncu sınıfların, sınıf geçme veya sınıfta kalma
durumlarıyla Lise son sınıf öğrencilerinin durumları incelenerek karara
bağlanır.
23. Galatasaray Lisesi’nde ve İlköğretim okulunda kaç bölüm
başkanlığı vardır?
Lise’de; biri İkili Anlaşmaya göre Fransızca yapılan
derslerin, diğeri bunların dışında kalan derslerin öğretmenlerinin bağlı olduğu
iki bölüm başkanlığı bulunur. Bütün zümre öğretmenleri ve başkanları, eğitim
öğretim çalışmalarını bu iki bölüm başkanlığına bağlı olarak yürütürler.
Fransızca Bölüm Başkanı, ilköğretim okulunda görev yapan ve derslerini
Fransızca okutan öğretmenlerin de bölüm başkanıdır.
24. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda ödül ve
disiplin uygulamaları diğer okullardan farklı mıdır?
Ödül ve disiplin uygulamaları diğer okullarla aynıdır.
İlköğretim okulunda ödül ve disiplin işleri Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim
Kurumları Yönetmeliği esaslarına uygun olarak yürütülür.
Lise’de öğrenci ödül ve disiplin işleri, Millî Eğitim
Bakanlığına Bağlı Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği ile uyumlu
olacak şekilde Galatasaray Lisesi Ödül ve Disiplin Yönergesi esaslarına göre
yürütülür.
25. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda eğitim ve
öğretim süresi nasıldır?
Kurumun yüksek öğretim dışındaki kademelerine ait süreler;
ilköğretim okulu sekiz (8) yıl, Lise öncesi Fransızca Hazırlık Sınıfı,
2003-2004 Ders Yılından başlayarak bir (1) yıl, Lise, 2003-2004 ders yılından
başlayarak dört (4) yıl, olarak belirlenmiştir.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nun eğitim öğretim
süresi nasıl belirlenir?
Kuruma bağlı okulların eğitim-öğretim programlarının
özelliği dikkate alınarak, resmî tatil dışındaki okul tatilleri ve öğretim yılı
takvimi, ilk ve orta öğretim kurumları çalışma takvimi mevzuâtı çerçevesinde,
kurumun Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Ancak bu şekilde belirlenen
öğretim yılı içindeki çalışma günlerinin sayısı, Bakanlığın öngördüğü yıllık
çalışma günlerinin sayısından az olamaz.
26. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu Milli Eğitim
Bakanlığı’ndan bağımsız mıdır? Kurumun eğitim ve öğretim hizmetlerinin
yürütülmesinden kimler sorumludur?
Kurumun ilk ve ortaöğretim birimlerinde, eğitim-öğretim
hizmetlerinin yürütülmesinden, denetim ve gözetiminden, Rektörlükle işbirliği
halinde Millî Eğitim Bakanlığı sorumludur. Kurum, lisedeki eğitim ve öğretimle
ilgili iş ve işlemlerini, Bakanlığın Yükseköğretim Genel Müdürlüğü vasıtasıyla
yürütür.
27. Galatasaray Lisesi’nde alan seçimi var mıdır? Alan
seçimleri nasıl yapılmaktadır?
Lise’de 2003-2004 ders yılından başlayarak 10 uncu sınıftan
sonra öğrenciler üniversiteye giriş sınavlarına temel oluşturacak alanlara
ayrılırlar.
Öğrencilerin 10 uncu sınıftan itibaren alan seçiminde önceki
başarıları, istekleri ve eğilimleri ile girmek istedikleri alandaki sınıfların
imkânları dikkate alınır. Alanlara ait şubelerin açılması ve bu sınıflara
öğrenci alınmasında değerlendirme ve işlemleri okul yönetimi yapar. Alan
değişikliği de aynı esaslara göre yapılır.
28. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda sınıf tekrarı diğer okullardan
farklı mıdır?
Farklı değildir. İlköğretim, Hazırlık ve Lise’de bir
öğrencinin ancak bir defa sınıf tekrarı yapması mümkündür. Aynı öğrenim
biriminde ikinci kez başarısız olan öğrencinin okulla ilişkisi kesilir.
29. Galatasaray İlköğretim Okulu’nda öğrenci değerlendirmesi
nasıl yapılır?
Değerlendirme, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda
aynıdır. Galatasaray İlköğretim Okulu’nda öğrenciyi kendi yaş grubu
içinde ve bütün olarak yetiştirmek esastır. İlköğretim okulu, öğrencinin
herhangi bir dersten başarısızlığına bakılarak eleneceği bir dönem değil,
programda öngörülen bütün derslerin ve ders dışı eğitici etkinliklerin ortak
katkısıyla ilgi, eğilim ve yeteneği ölçüsünde yetiştirildiği bir dönemdir. Lise
kademesinde öğretim, araştırma, ödev, tartışma, seminer ve uygulama yöntemlerinden
yararlanılarak yürütülür. Okul yöneticileri, kütüphane, bilgi işlem merkezi,
laboratuar ve benzeri yerleri amaca hizmet edecek şekilde her zaman hazır
bulundurur. Bu birimler ders saatleri dışında da hizmet sunar.
30. Galatasaray İlköğretim Okulu’nda öğrenci ölçme değerlendirmesi nasıl
yapılmaktadır?
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda uygulanan
ölçme değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
İlk ve Ortaöğretimde:
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde beşli not sistemi
uygulanır. Bu sisteme göre “5” Pekiyi; “4” İyi; “3” Orta; “2”Geçer; “1”
Geçmez; “0” Etkisiz sayılır. Öğrencinin herhangi bir dersten başarılı sayılması
için; o derse ait ikinci dönem notunun en az “2” ve iki dönem not
ortalamasının en az “2”, birinci dönem notu “0” ise ikinci dönem notunun
en az “3”, yalnız bir dönem not olması hâlinde aldığı derse ait bu notun
en az “2” olması gerekir.
İlköğretim Okulu’nun 6, 7, ve 8 inci sınıflarında, dört veya
daha fazla dersten başarısız olan öğrenciler ile başarısız derslerinden herhangi
birinin yılsonu notu “1”den ve Türkçe ile Fransızca derslerinden birinin yıl
sonu notu “2”den aşağı olan öğrencilerin durumları, sınıf öğretmenler kurulunda
görüşülmez. Bu öğrenciler o yıl için başarısız sayılır.
31. Galatasaray Lisesi’nde öğrenci ölçme değerlendirmesi
nasıl yapılmaktadır?
Ders yılı sonunda, yılsonu başarı ortalaması 3,00 ve daha
yukarı olan öğrencilerden en fazla üç derse kadar (üç ders dâhil) başarısız
dersi olanlar, yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılırlar. Ancak Türk Dili
ve Edebiyat dersi ile Fransızca dersinden yılsonu başarı ortalaması ile
başarılı sayılabilmek için bu ortalamanın en az 3,50 olması gerekir. Ayrıca,
başarısız dersler arasında alan derslerinin bulunması durumunda, ayrıca alan
derslerine ait ağırlıklı ortalamanın da 3,00 ve daha yukarı olması gerekir.
Ders yılı sonunda yıl sonu başarı ortalaması 3,00 dan aşağı
olan öğrencilerden bir dersten başarısız olanlar, sorumlu olarak bir üst sınıfa
devam ederler.
Öğrencinin sorumluluğu, o dersin üst programında başarılı
olması veya ders kesimini izleyen iki hafta içinde yapılan sorumluluk sınavında
başarılı olması hâlinde kalkar.
Son sınıfta, ders yılı bitiminde mezun olamayan öğrenciler
için başarısız oldukları derslerden bitirme sınavları yapılır. Bu sınavlar
sonunda mezun olamayan öğrenciler, takip eden ders yılının başlamasından önce
aynı şartlarda ikinci bir bitirme sınavına alınırlar.Bitirme sınavları
sorumluluk sınavları esaslarına göre yapılır. Önceki sınıflarda sınıf tekrarı
yapmayan öğrencilerden son sınıfta sorumluluğu kalkmayanlar ile bitirme
sınavları sonunda mezun olamayanlar, izleyen öğretim yılında da bu sınavlara
girebilirler. Altıncı öğretim yılının sonunda mezun olamayanların okulla
ilişkileri kesilir.
Ders kesimini izleyen iki hafta içinde, zayıf ders koşulu
aranmaksızın en fazla 3 derse kadar ortalama yükseltme sınavı yapılır. Sınav
notu yılsonu notundan yüksek ise, ikisinin ortalaması yıl sonu notu olarak
değerlendirilir.
Hazırlık sınıfında, öğrencilerin Fransızca dersinden
başarılı sayılabilmesi için ikinci dönem notu ile yılsonu notunun en az “2”
olması gerekir. Fransızca dersinden başarılı olanlar seviye sınavına girerler,
başarılı olamayanlar ise sınıf tekrar ederler. Seviye sınavından geçer not alan
ve yılsonu notu ile seviye sınavı notu ortalaması en az 2,50 olan öğrenciler
hazırlık sınıflarını başarıyla bitirmiş sayılır. Bu ortalamanın altında kalan
öğrenciler için yeni ders yılının başlamasından önce aynı koşullarda bir sınav
daha yapılır. Bu sınavda da ortalama yükseltilemezse sınıf tekrarlanır.
Hazırlık sınıfının başarı koşullarını yerine getiremeyen
öğrencilerin Lise ile ilişkisi kesilir.
Ders yılı içinde, ilköğretimde toplam 20(yirmi) gün ve
orta öğretimde toplam 10 (on) gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci,
notları ne olursa olsun başarısız sayılır.
Yukarıda yer almayan hususlarda dengi resmî okul mevzuatı
uygulanır.
32. Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda rehberlik ve
psikolojik danışma hizmetleri nasıl yürütülür? Diğer okullarla arasında fark
var mıdır?
Kurumun akademik personeli dışında kalan personeli hakkında
Devlet Memurları Kanunu’nun genel hükümleri uygulanır. Ancak söz konusu kanun
hükümlerini, kurum mevzuatının yetkili kıldığı makamlar uygular.
İlköğretim Okulu ile Lise’de Rehberlik Hizmetleri her
birimin ihtiyacını karşılayabilecek bir düzenleme ile kurulacak Rehberlik
Hizmetleri Bürosu tarafından yürütülür.Bu büronun kuruluşu ve çalışmaları,
Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
Yönetmeliği’ndeki usul ve esaslar dikkate alınarak ve ayrıca kurumun öğretim ve
eğitim birimleri ayrı ayrı değerlendirilerek Üniversite Yönetim Kurulu
tarafından hazırlanan bir yönerge ile düzenlenir.
33. Galatasaray Lisesi’nde “Belletici” (Muallim Muavini) ne
anlama gelir?
Kurumun yatılı ve pansiyonlu alt birimlerinde, pansiyon
işleri, etüt, laboratuar, kütüphane, araştırma ve benzeri çalışmalarda
öğrencilere yardımcı olmak, düzen ve disiplinin sağlanmasına katkıda bulunmak
üzere, araştırma görevlileri ve kurumun fakültelerindeki öğrenciler ile,
mezunlardan gerektiğinde “belletici” (muallim muavini) adı altında
yararlanılabilir.
Öğrencilerin ders saatleri dışındaki özellikle etüdlerde
eğitimleriyle ilgilenmek, etüdlerde sessizce ders çalışmalarını sağlamak ve
gerektiğinde onların çalışma sırasında karşılaştıkları güçlüklerin çözümüne
yardımcı olmak; yemekhane ve yatakhanede öğrencinin başında bulunmak, vaktinde
yatıp kalkmalarını sağlamak, etüd aralarında öğrencileri gözetmek ve zararlı
davranışlarını engellemek, etüdlerde ve yatakhanelerde yoklama yapmak gibi
görevleri olan belleticilerin, kurumun özelliğine göre öğrencilere yardımda
bulunabilmeleri için Fransızca bilmeleri önemli görüldüğünden, Galatasaray
mezunu olanların görevlendirilmesi tercih sebebidir.
Bu amaçla çalışacak personel, ilgili okul müdürünün isteği
üzerine Üniversite Rektörünce görevlendirilir.
Okul Yönetimince düzenlenen bir iç yönerge esaslarına göre
görevlerini yürütecek belleticiler, sırasıyla pansiyon işlerinden sorumlu müdür
yardımcısına, nöbetçi müdür yardımcısına, müdür başyardımcısına ve müdüre karşı
sorumludurlar.
Yönetmelikte yer almayan hususlarda Bakanlığa bağlı kurum ve
kuruluşların ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Galatasaraylisesindetelefonatenefustebakmakyasakmi?
YanıtlaSilMerkezi sınava girmen lazim
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilGalatasaray lisesine fransadan gelsek yinede giriş yapabilir miyiz?
YanıtlaSilbu bilgilere göre lise geçiş sınavında turkiyede ilk 100 e girmeliyim yoksa gidemem
YanıtlaSilG.O Bursa'Dan galatasaray 10 kişi verdik :D
YanıtlaSilsadece eşit ağırlık mı var
YanıtlaSilgalatasaraya kapalı öğrenciler girebiliyor ju
YanıtlaSiltesettürlü öğrenciler girebiliyor mu da olur
YanıtlaSilinş kazanırım ama şöyle bi sıkıntı var dersler fıransızca mı ?
YanıtlaSil