GALATASARAY
LİSESİ VE GALATASARAY İLKÖĞRETİM OKULU İÇİN SIKÇA SORULAN SORULAR
1.
Galatasaray Üniversitesi ile Galatasaray Lisesi arasında nasıl bir bağlantı
vardır?
Galatasaray
Üniversitesi Kurumlarını oluşturan İkili Anlaşma’ya ve 3993 sayılı Galatasaray
Üniversitesi Kuruluş Kanunu’na göre Üniversite; ilköğretim okulu, hazırlık
sınıfları, lise ve yüksek öğrenim birimleri ile bir bütün teşkil eder. Bu
birimlerin öğrencileri, bir üst düzeydeki eğitim ve öğretimin gerektirdiği
niteliklere sahip olmak ve geçiş şartlarını yerine getirmek kaydıyla
öğrenimlerini söz konusu öğretimin bütünlüğü içinde sürdürebilirler. İlköğretim
Okulunda ve Lisede karma eğitim yapılır.
2.
Galatasaray Lisesi yabancı bir lise midir?
Hayır.
Türk ve Fransız hükümetleri arasındaki ikili anlaşmaya göre çalışma esasları
belirlenen özel statülü bir lisedir.
3.
Galatasaray Lisesi bağımsız bir lise midir?
Diğer
liseler gibidir ancak, Türk ve Fransız Hükümetleri arasındaki İkili Anlaşma ile
28/3/1983 tarih ve 2809 sayılı Kanun’a Ek Madde 34’te Galatasaray
Üniversitesi’nin Rektörlüğe bağlı olarak fakülteler ve enstitüler ile
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’ndan oluştuğu hükmüne yer veren 1
Haziran 1994 tarih ve 3993 sayılı Galatasaray Üniversitesi Kuruluş Kanunu’na
göre, bireyin, eğitim ve öğretimin bütünlüğü içinde yetiştirilmesi
amaçlandığından, ilköğretimden lisansüstü uzmanlaşma düzeyine kadar uzanan bir
“eğitim ve öğretim birimleri zinciri” kurulması esas kabul edilmiştir. Bu
bütünlük ilkesinin doğal bir sonucu olarak ilköğretim okulu ve lise ile ilgili
çalışmalar, “Galatasaray Üniversitesi, Galatasaray Lisesi ve Galatasaray
İlköğretim Okulu” adı atında birleştirilerek düzenlenmiştir.
4.
Galatasaray Lisesi'nin amacı nedir?
Türkiye
Cumhuriyeti’nin temel ilke ile niteliklerine ve özellikle millî, lâik,
demokratik, çağdaş devlet esaslarına bağlı, çağın gereklerine cevap verebilecek
düzeyde akılcı, eleştirici, hoşgörücü değerlere, topluma karşı sevgi ve
sorumluluk duygusuna, dengeli ve sağlıklı biçimde gelişmiş bir kişiliğe ve
karaktere, özgür ve bilimsel düşünme gücüne, yaşadığı toplumun değerlerine
sahip özgürlük, eşitlik ve kardeşlik ilkelerine ve insan haklarına saygılı,
yapıcı ve yaratıcı, gerekli bilgi, beceri ve geliştirilen yetenekle donanmış
gençler yetiştirmektir. Çağın gerektirdiği insan tipi; modern, teknik ve
teknolojik bilgiyle olduğu kadar, verimli yöneticilik ve özellikle çağdaş
devlet yönetiminin gereği olan bilgilerle de donatılmış, Atatürkçü düşünce
sistemini benimsemiş olmak, bilgi çağının toplumuna yön verecek, sorunlarını
göğüsleyip çözebilecek bir düzeye ulaşmış bulunmak zorundadır. Bu, kurumun her
biriminde üzerinde önemle durulması hedeflenen temel ilkedir.
5.
Galatasaray Lisesi, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı bir lise midir?
Evet.
Atatürkçü düşünce sistemini benimsemiş öğrenciler yetiştirmek lisenin temel
ilkeleri arasındadır.
6.
Kimler Galatasaray Lisesi'ne girebilir?
Kurumun
bir eğitim ve öğretim zinciri oluşturması ve bütünlüğü, Lise’ye girişin, başka
ilköğretim okullarından gelen öğrencilere kapalı tutulması anlamına gelmez.
Nesnellik ve eşitlik esasına göre giriş şartlarını yerine getiren öğrenciler,
Lise’nin Fransızca Hazırlık sınıfına sınavla alınırlar.
Galatasaray
eğitim kurumları arasındaki geçişler nasıldır?
Bir
kamu kurumu olan ve öğrencilerine üst düzeyde eğitim ve öğretim vermeyi
amaçlayan Lise ve İlköğretim Okulunda geçişler ve öğrenimin sürdürülmesi
başarıya öncelik verme ilkesine göre kurum tarafından düzenlenir. Başarı
ölçütleri nesnel ve çağdaş eğitim ve öğretim esaslarına göre belirlenir.
7.
Galatasaray Lisesi'nin eğitim dili nedir? Dil nedeniyle başarısız olan
öğrencilerin başka okullara nakli mümkün müdür?
İkili
Anlaşma’da Fransızca yapılması öngörülen derslerle diğer zorunlu ve seçmeli
yabancı diller dışındaki dersler Türkçe yapılır. Yabancı dil ile öğretimin bazı
öğrenciler bakımından yaratabileceği zorluklar nedeniyle başarısız duruma düşen
öğrencilerin başka okullara nakilleri imkânı açık tutulur.
8.
Galatasaray Lisesi yatılı bir lise midir?
Kurumun
eğitim ve öğretim amaçlarına uygun olarak verimli, disiplinli ve uyum içinde
çalışabilmesi, bilginin yanında uygar, manevî ve estetik değerler ile
dayanışma, karşılıklı saygı, görgü ve nezaket kurallarının öğrencilerin kişilik
yapılarına ortak özellikler olarak yerleşmesi ve ayrıca ders dışı sosyal,
kültürel ve sportif etkinliklere yeterince zaman ayırabilmesi için yatılılık
temel kuraldır. Ancak velinin isteği ve Lise Müdürü’nün kararıyla sağlık veya
başka nedenlerden dolayı öğrenci yatılılık kuralı dışında
tutulabilir. İlköğretim okulunun ilk beş sınıfında okuyan öğrencilerin
yatılı olması velilerin isteğine bağlıdır.
9.
Galatasaray Lisesi paralı mıdır?
Kurumun
bütün yatılı öğrencileri, öğretim ve eğitimin kalitesi ve yararlanılan
tesislerin özelliği dikkate alınarak, her yıl bütçe kanunu temel alınarak
belirlenen yatılılık ücretlerini en çok dört taksitte ödemek zorundadır.
Parasız yatılı öğrencilerin hakları saklıdır. e) Kurumun ilköğretim dışında
kalan birimlerinde gündüzlü okuyan öğrencilerin de, yıllık yatılı ücretinin
üçte biri oranında bir öğretim ücretini, yatılı ücretinin yatırılma
zamanlarında ödemeleri gerekir.
Maddî
durumlarının yeterli olmadığı belgelerle tespit edilen öğrencilere gereken
düzeyde burs sağlanır. Bursların miktarı yukarıdaki hükümlere göre hesaplanır
ve kuruma ait karma bütçede gösterilir. Galatasaray Eğitim Vakfı ile diğer
kuruluş ve kişilerce sağlanan burslar ve eğitim yardımları bunların dışınadir.
10.
Galatasaray Lisesi’nde burslu öğrenci olma olanağı var mıdır?
Maddî
durumlarının yeterli olmadığı belgelerle tespit edilen öğrencilere gereken
düzeyde burs sağlanır. Bursların miktarı yukarıdaki hükümlere göre hesaplanır
ve kuruma ait karma bütçede gösterilir. Galatasaray Eğitim Vakfı ile diğer
kuruluş ve kişilerce sağlanan burslar ve eğitim yardımları bunların dışındadır.
11.
Galatasaray Lisesi'nin öğrenci kapasitesi ne kadardır?
Türk-
Fransız hükümetlerince yapılan ikili anlaşma uyarınca Eşit Temsilli
Türk-Fransız Komitesi'nce benimsenen kontenjanlara göre: a) İlköğretim Okulu
birinci sınıfına her yıl kur'a ile elli (50) öğrenci alınır. b) Lise Hazırlık
sınıfına her yıl genel sınavla yüz (100) öğrenci alınır.
12.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretiminde sınıflar kaç kişiliktir?
İlköğretim
Okulu'nda sınıf mevcutlarının yirmi beş (25), Lise'de otuz iki (32) öğrenciyi
geçmemesi esastır. Hazırlık sınıfında da, öğrencilerin dersliklere dağılımı
yirmi beşi (25) geçmeyecek şekilde plânlanır.
13.
Galatasaray İlköğretim Okulu’na kura ile öğrenci alımı nasıl yapılır?
İlköğretim
Okulu’nun yalnızca birinci sınıfına kur’ayla en çok elli (50) yeni öğrenci
alınır.
Öğrenci
alımıyla ilgili olarak başvuru süresi ile kur'a çekimi kesin kayıt tarihleri,
her yıl Lise Müdürü’nün önerisiyle Kurumun Yönetim Kurulu’nca belirlenir ve
duyurulur. b) Veli, bir dilekçe ile Lise Kayıt Bürosu'na süresi içinde
başvurur, çocuğunun nüfus cüzdanı ve onaylı örneğini verir. Aday kaydı
yapıldıktan sonra nüfus cüzdanının aslı veliye geri verilir.
İlköğretim
okulu birinci sınıfına 1 Ocak -31 Aralık tarihleri arasında altı yaşını
dolduran öğrenciler alınır.
Kur'a
işlemleri, Lise Müdürü'nün gözetimi altında ve noter huzurunda, Bakanlık
temsilcilerinin de katılımıyla bir komisyon tarafından yürütülür. Kur'a
sonuçları derhal açıklanır ve en kısa zamanda ilân edilir. e) Kur'a çekiminde
yedek liste düzenlenmez. Kesin kayıt süresi sonunda kontenjan açığı kalması
hâlinde, yeniden aynı şartlar altında noter huzurunda kur'aya başvurulur.
14.
Galatasaray Lisesi’ne Ortaöğretim Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile nasıl
girilir?
Lise
hazırlık sınıfına, ilköğretim okullarından öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı
ile öğrenci alınır. Lise’ye yukarıdaki usul dışında öğrenci alınamaz, öğrenci
nakline imkân tanımak amacıyla kontenjan artırımına gidilemez ve aynı amaçla
sınıf mevcutları artırılamaz.
15.
Galatasaray İlköğretim Okulu’ndan Galatasaray Lisesi’ne geçiş nasıl yapılır?
İlköğretim
Okulundan mezun olan öğrenciler, Genel Sınav’ın (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Sınavı’nın) yanı sıra Kurum tarafından Türkçe ve Fransızca olarak öğretim
programının tamamını kapsayacak şekilde yapılacak olan Galatasaray Lisesi’ne
Giriş Sınavına girerler. Bu öğrencilerin Galatasaray Lisesi’ne Giriş Sınavı
kağıtları, Genel Sınav’da 10.000 inci adayın puanına denk düşen puanın üzerinde
puan almaları halinde değerlendirilmeye alınır. Değerlendirmeye alınan sınavda
başarı koşullarını yerine getiren öğrenciler, 9 uncu sınıfa yerleştirilirler.
Bu sınavın düzenleniş şekli, bölümleri, koşulları, değerlendirme sistemi ve
başarı koşulları Galatasaray Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından çıkarılacak
bir yönerge ile belirlenir.
16.
Galatasaray Lisesi ve Galatasaray İlköğretim Okulu’na müdür ataması nasıl
yapılır?
İlköğretim
Okulu’nu okul müdürü yönetir. İlköğretim okuluna, yatılı öğrenciler de
alınabileceği göz önünde bulundurularak, yeter sayıda memur ve hizmetli
istihdam edilir. Müdür, kanun, yönetmelik, yönerge, program ve emirlere uygun
olarak okulun bütün işlerini yürütmeye, düzene koymaya, denetlemeye yetkilidir.
Okulun amaçlarına ve ilkelerine uygun şekilde yönetilmesinde; görev, iş ve
işlemlerin düzenli olarak yürütülmesinde; eğitim ve öğretimin değerlendirilmesi
ve geliştirilmesinde; Müdür başyardımcısı ve yardımcıları Okul Müdürünün en
yakın yönetim elemanıdırlar. İlköğretim Okulu Müdürü; Lise Müdürünün önerisi,
Rektörün uygun görüşü üzerine Bakanlıkça atanır, birinci derecede Lise
Müdürü’ne bağlıdır.
Galatasaray
lisesine müdür ataması nasıl yapılır?
Lise
Müdürü, Rektör’ün önerisi üzerine Bakanlıkça atanır. Müdür, Lisenin tarihî ve
kültürel mirasını ve köklü eğitim geleneğini çağın gereklerine uygun olarak
geleceğe taşımakla görevlidir.Lise'nin müdür başyardımcısı ve yardımcıları ile
diğer personeli, nitelikleri ve sayıları bakımından okulun karma ve yatılı
durumu, yabancı dil ile öğretim yaptığı, yabancı uyruklu öğretmenlerin
bulunduğu dikkate alınarak görevlendirilir. Bu görevlendirmelerde, lisenin
zengin kütüphaneleri, ileri düzeyde teknik laboratuarları ve bilgi işlem
merkezi, tarihi müzesi gelişmiş çeşitli spor alanları ve açık spor tesisleri
bulunduğu da göz önünde tutulur.
17.
Galatasaray Lisesi’ne öğretmen ataması nasıl yapılır?
Lise’nin
öğretmen ve yöneticileri,Rektör’ün önerisi üzerine ilgili usul ve esaslara göre
Bakanlıkça atanır. Bu okulda görev yapanlardan Bakanlık kadrolarına atanmak
isteyenler için de aynı atama yöntemi uygulanır. Bakanlıkta kadro işgal etmekte
olan personelin kurumdaki görevi sırasında kazandığı haklar, Bakanlığa naklen
atanmalarında da saklıdır. Kurumun Fransız uyruklu personeli, Türk-Fransız
Kültür ve İşbirliği anlaşmaları ile 14 Nisan 1992 tarihli İkili Anlaşma’ya ve
eki Protokole göre ve ayrıca Lise’ye ilişkin personel mevzuatı uyarınca görev
yapar.
18.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu hangi kurullarla çalışır?
Eğitim
Danışma Kurulu, Öğretmenler Kurulu, Zümre Öğretmenler Kurulu, Sınıf Öğretmenler
Kurulu ile çalışır.
19.
Eğitim Danışma Kurulu Kimlerden oluşur?
Egitim
Danışma Kurulu'nda aşağıdaki yönetici, öğretmen, uzman ve temsilciler bulunur:
Lise Müdürü, Lise Müdür Başyardımcısı, İlköğretim Okulu Müdürü ve
Başyardımcısı,Fransızca Bölüm Başkanı, Lise son sınıf öğrencilerinden biri kız,
diğeri erkek iki temsilci, Kurul, gündemli olarak, Lise Müdürü’nün çağrısı ile
toplanır. Gerektiğinde, Lise Müdürü, uzman kişileri kurula davet edebilir.
20.
Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl çalışır?
Öğretmenler
kurulu, Lise ve İlköğretim Okulunda ayrı olmak üzere Müdür’ün başkanlığında
okulun bütün yönetici ve öğretmenlerinden oluşur; ders yılı başında, ortasında,
sonunda ve gerektikçe Müdürün emriyle toplanır. Öğretmenler Kurulu'nda okulun
yönetim, öğretim ve eğitimiyle ilgili, üzerinde durulması, tartışılması ve
değerlendirilmesi gereken tüm konular ele alınır. Mümkün olduğu kadar
öğretmenlerin konuşmalarına ve görüşlerini açıklamalarına imkân verilir.
Öğretim
yılının ilk toplantısında, önceki yılın tutanakları gözden geçirilir.
Uygulamaya konulmayan kararların nedenleri üzerinde durulur ve geçmiş yılın
kurul çalışmaları genel olarak değerlendirilir. Öğretim durumu, okulun genel
başarısı, eğitici ve sosyal etkinlikler, okulun düzen ve disiplin işleri gündem
konuları olarak ele alınır; yönetmeliklere göre kurul ve komisyonlar kurulur,
seçim ve görevlendirmeler yapılır.
Yıl
ortasında yapılan toplantıda, dönemin bütün çalışmaları değerlendirilerek
gerekli tedbirler alınır, gündemin esas konusunu öğrencilerin başarı durumu
oluşturur. Yapılan değerlendirme sonunda başarısız öğrencilerin
yetiştirilmesine ilişkin önlemler belirlenir.
Yılsonu
toplantısında ise, bir ders yılının yönetim, öğretim, eğitim çalışmalarına ait
gündem konuları genel bir değerlendirmeye tâbi tutulur. Bölüm Başkanlarının
çalışma raporları Eğitici Kolların, Disiplin Kurulu'nun Rehberlik Servisi'nin
yılsonu raporları öğretmenlerin görüşlerine sunulur. Devam-devamsızlık,
disiplin cezaları gibi konular karara bağlanır.
Toplantıların
gündemi, öğretmenlere önceden yazılı olarak duyurulur ve imzaları alınır.
Yapılan konuşmalar tutanaklara geçirilir, gerekenler karara bağlanır. Her
öğretmen, kurul toplantısına katılmakla yükümlüdür.
21.
Zümre Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl çalışır?
Bu
kurul, ilköğretimin 1-5 inci sınıflarında aynı sınıfı okutan sınıf
öğretmenlerinden, 6-8 inci sınıflarında ve orta öğretimde ise aynı dersleri
okutan branş öğretmenlerinden oluşur.
Öğretmenler,
aralarında sık sık toplanarak, eğitim programlarının okunup incelenmesi, yıllık
ders plânlarının hazırlanması, kullanılacak yöntem ya da yöntemlerin tespit
edilmesi,ölçme ve değerlendirme konularında birlik sağlanması; derslerin
birbirine paralel olarak yürütülmesi, günlük ders plânlarının ve ünite
plânlarının durumu; ders araç-gereçlerinden, lâboratuvarlardan, kütüphaneden
Bu
toplantılar Müdürün başkanlığında yapılabileceği gibi İlköğretim okulunda en
kıdemli Şube öğretmeninin, ortaöğretimde ise yine en kıdemli ilgili branş
öğretmeninin başkanlığında yapılabilir. Öğretmenler, bu kurullara katılmak
zorundadır.
22.
Sınıf Öğretmenler Kurulu kimlerden oluşur, nasıl çalışır?
Sınıf
Öğretmenler Kurulu sınıf öğretmenlerinden oluşur. Kurul aralık, mart ve mayıs
aylarının birinci haftasında ve Yıl Sonu Öğretmenler Kurulu Toplantısından
sonra toplanır. Bu kurulda, sınıf öğretmenleri ve Rehberlik Servisi’nce tutulan
öğrenci dosyalarındaki bilgilere, ders ve sınıf geçme notlarına,
eğitsel-kültürel etkinliklerdeki başarılarına; devam ve disiplin durumlarına göre:
Öğrencinin dönem ve yılsonu çalışmaları incelenir; başarıyı artırıcı önlemler
alınır. Yıl Sonu Sınıf Öğretmenler Kurulu Toplantısı’nda 9 uncu ve 10 uncu
sınıfların, sınıf geçme veya sınıfta kalma durumlarıyla Lise son sınıf
öğrencilerinin durumları incelenerek karara bağlanır.
23.
Galatasaray Lisesi’nde ve İlköğretim okulunda kaç bölüm başkanlığı vardır?
Lise’de;
biri İkili Anlaşmaya göre Fransızca yapılan derslerin, diğeri bunların dışında
kalan derslerin öğretmenlerinin bağlı olduğu iki bölüm başkanlığı bulunur.
Bütün zümre öğretmenleri ve başkanları, eğitim öğretim çalışmalarını bu iki
bölüm başkanlığına bağlı olarak yürütürler. Fransızca Bölüm Başkanı, ilköğretim
okulunda görev yapan ve derslerini Fransızca okutan öğretmenlerin de bölüm
başkanıdır.
24.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda ödül ve disiplin uygulamaları diğer
okullardan farklı mıdır?
Ödül
ve disiplin uygulamaları diğer okullarla aynıdır. İlköğretim okulunda ödül ve
disiplin işleri Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
esaslarına uygun olarak yürütülür.
Lise’de
öğrenci ödül ve disiplin işleri, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Ortaöğretim
Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği ile uyumlu olacak şekilde Galatasaray
Lisesi Ödül ve Disiplin Yönergesi esaslarına göre yürütülür.
25.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda eğitim ve öğretim süresi nasıldır?
Kurumun
yüksek öğretim dışındaki kademelerine ait süreler; ilköğretim okulu sekiz (8)
yıl, Lise öncesi Fransızca Hazırlık Sınıfı, 2003-2004 Ders Yılından başlayarak bir
(1) yıl, Lise, 2003-2004 ders yılından başlayarak dört (4) yıl, olarak
belirlenmiştir.
Galatasaray
Lisesi ve İlköğretim Okulu’nun eğitim öğretim süresi nasıl belirlenir?
Kuruma
bağlı okulların eğitim-öğretim programlarının özelliği dikkate alınarak, resmî
tatil dışındaki okul tatilleri ve öğretim yılı takvimi, ilk ve orta öğretim
kurumları çalışma takvimi mevzuâtı çerçevesinde, kurumun Yönetim Kurulu
tarafından belirlenir. Ancak bu şekilde belirlenen öğretim yılı içindeki
çalışma günlerinin sayısı, Bakanlığın öngördüğü yıllık çalışma günlerinin
sayısından az olamaz.
26.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu Milli Eğitim Bakanlığı’ndan bağımsız
mıdır? Kurumun eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesinden kimler
sorumludur?
Kurumun
ilk ve ortaöğretim birimlerinde, eğitim-öğretim hizmetlerinin yürütülmesinden,
denetim ve gözetiminden, Rektörlükle işbirliği halinde Millî Eğitim Bakanlığı
sorumludur. Kurum, lisedeki eğitim ve öğretimle ilgili iş ve işlemlerini,
Bakanlığın Yükseköğretim Genel Müdürlüğü vasıtasıyla yürütür.
27.
Galatasaray Lisesi’nde alan seçimi var mıdır? Alan seçimleri nasıl
yapılmaktadır?
Lise’de
2003-2004 ders yılından başlayarak 10 uncu sınıftan sonra öğrenciler
üniversiteye giriş sınavlarına temel oluşturacak alanlara ayrılırlar.
Öğrencilerin
10 uncu sınıftan itibaren alan seçiminde önceki başarıları, istekleri ve
eğilimleri ile girmek istedikleri alandaki sınıfların imkânları dikkate alınır.
Alanlara ait şubelerin açılması ve bu sınıflara öğrenci alınmasında
değerlendirme ve işlemleri okul yönetimi yapar. Alan değişikliği de aynı
esaslara göre yapılır.
28.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda sınıf tekrarı diğer okullardan
farklı mıdır?
Farklı
değildir. İlköğretim, Hazırlık ve Lise’de bir öğrencinin ancak bir defa
sınıf tekrarı yapması mümkündür. Aynı öğrenim biriminde ikinci kez başarısız
olan öğrencinin okulla ilişkisi kesilir.
29.
Galatasaray İlköğretim Okulu’nda öğrenci değerlendirmesi nasıl yapılır?
Değerlendirme,
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda aynıdır. Galatasaray İlköğretim
Okulu’nda öğrenciyi kendi yaş grubu içinde ve bütün olarak yetiştirmek esastır.
İlköğretim okulu, öğrencinin herhangi bir dersten başarısızlığına bakılarak
eleneceği bir dönem değil, programda öngörülen bütün derslerin ve ders dışı eğitici
etkinliklerin ortak katkısıyla ilgi, eğilim ve yeteneği ölçüsünde
yetiştirildiği bir dönemdir. Lise kademesinde öğretim, araştırma, ödev,
tartışma, seminer ve uygulama yöntemlerinden yararlanılarak yürütülür. Okul
yöneticileri, kütüphane, bilgi işlem merkezi, laboratuar ve benzeri yerleri
amaca hizmet edecek şekilde her zaman hazır bulundurur. Bu birimler ders
saatleri dışında da hizmet sunar.
30.
Galatasaray İlköğretim Okulu’nda öğrenci ölçme değerlendirmesi nasıl
yapılmaktadır?
Milli
Eğitim Bakanlığı’na bağlı tüm okullarda uygulanan ölçme değerlendirme sistemi
uygulanmaktadır.
İlk
ve Ortaöğretimde:
Öğrenci
başarısının değerlendirilmesinde beşli not sistemi uygulanır. Bu sisteme
göre “5” Pekiyi; “4” İyi; “3” Orta; “2”Geçer; “1” Geçmez; “0” Etkisiz sayılır.
Öğrencinin herhangi bir dersten başarılı sayılması için; o derse ait
ikinci dönem notunun en az “2” ve iki dönem not ortalamasının en az
“2”, birinci dönem notu “0” ise ikinci dönem notunun en az
“3”, yalnız bir dönem not olması hâlinde aldığı derse ait bu notun en az
“2” olması gerekir.
İlköğretim
Okulu’nun 6, 7, ve 8 inci sınıflarında, dört veya daha fazla dersten başarısız
olan öğrenciler ile başarısız derslerinden herhangi birinin yılsonu notu “1”den
ve Türkçe ile Fransızca derslerinden birinin yıl sonu notu “2”den aşağı olan
öğrencilerin durumları, sınıf öğretmenler kurulunda görüşülmez. Bu öğrenciler o
yıl için başarısız sayılır.
31.
Galatasaray Lisesi’nde öğrenci ölçme değerlendirmesi nasıl yapılmaktadır?
Ders
yılı sonunda, yılsonu başarı ortalaması 3,00 ve daha yukarı olan öğrencilerden
en fazla üç derse kadar (üç ders dâhil) başarısız dersi olanlar, yıl sonu
başarı ortalaması ile başarılı sayılırlar. Ancak Türk Dili ve Edebiyat dersi
ile Fransızca dersinden yılsonu başarı ortalaması ile başarılı sayılabilmek
için bu ortalamanın en az 3,50 olması gerekir. Ayrıca, başarısız dersler
arasında alan derslerinin bulunması durumunda, ayrıca alan derslerine ait
ağırlıklı ortalamanın da 3,00 ve daha yukarı olması gerekir.
Ders
yılı sonunda yıl sonu başarı ortalaması 3,00 dan aşağı olan öğrencilerden bir
dersten başarısız olanlar, sorumlu olarak bir üst sınıfa devam ederler.
Öğrencinin
sorumluluğu, o dersin üst programında başarılı olması veya ders kesimini
izleyen iki hafta içinde yapılan sorumluluk sınavında başarılı olması hâlinde
kalkar.
Son
sınıfta, ders yılı bitiminde mezun olamayan öğrenciler için başarısız oldukları
derslerden bitirme sınavları yapılır. Bu sınavlar sonunda mezun olamayan
öğrenciler, takip eden ders yılının başlamasından önce aynı şartlarda ikinci
bir bitirme sınavına alınırlar.Bitirme sınavları sorumluluk sınavları
esaslarına göre yapılır. Önceki sınıflarda sınıf tekrarı yapmayan öğrencilerden
son sınıfta sorumluluğu kalkmayanlar ile bitirme sınavları sonunda mezun
olamayanlar, izleyen öğretim yılında da bu sınavlara girebilirler. Altıncı
öğretim yılının sonunda mezun olamayanların okulla ilişkileri kesilir.
Ders
kesimini izleyen iki hafta içinde, zayıf ders koşulu aranmaksızın en fazla 3
derse kadar ortalama yükseltme sınavı yapılır. Sınav notu yılsonu notundan
yüksek ise, ikisinin ortalaması yıl sonu notu olarak değerlendirilir.
Hazırlık
sınıfında, öğrencilerin Fransızca dersinden başarılı sayılabilmesi için ikinci
dönem notu ile yılsonu notunun en az “2” olması gerekir. Fransızca dersinden
başarılı olanlar seviye sınavına girerler, başarılı olamayanlar ise sınıf
tekrar ederler. Seviye sınavından geçer not alan ve yılsonu notu ile seviye
sınavı notu ortalaması en az 2,50 olan öğrenciler hazırlık sınıflarını
başarıyla bitirmiş sayılır. Bu ortalamanın altında kalan öğrenciler için yeni
ders yılının başlamasından önce aynı koşullarda bir sınav daha yapılır. Bu
sınavda da ortalama yükseltilemezse sınıf tekrarlanır.
Hazırlık
sınıfının başarı koşullarını yerine getiremeyen öğrencilerin Lise ile ilişkisi
kesilir.
Ders
yılı içinde, ilköğretimde toplam 20(yirmi) gün ve orta öğretimde toplam 10 (on)
gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci, notları ne olursa olsun
başarısız sayılır.
Yukarıda
yer almayan hususlarda dengi resmî okul mevzuatı uygulanır.
32.
Galatasaray Lisesi ve İlköğretim Okulu’nda rehberlik ve psikolojik danışma
hizmetleri nasıl yürütülür? Diğer okullarla arasında fark var mıdır?
Kurumun
akademik personeli dışında kalan personeli hakkında Devlet Memurları Kanunu’nun
genel hükümleri uygulanır. Ancak söz konusu kanun hükümlerini, kurum
mevzuatının yetkili kıldığı makamlar uygular.
İlköğretim
Okulu ile Lise’de Rehberlik Hizmetleri her birimin ihtiyacını karşılayabilecek
bir düzenleme ile kurulacak Rehberlik Hizmetleri Bürosu tarafından yürütülür.Bu
büronun kuruluşu ve çalışmaları, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık Hizmetleri Yönetmeliği’ndeki usul ve esaslar dikkate alınarak ve
ayrıca kurumun öğretim ve eğitim birimleri ayrı ayrı değerlendirilerek
Üniversite Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan bir yönerge ile düzenlenir.
33.
Galatasaray Lisesi’nde “Belletici” (Muallim Muavini) ne anlama gelir?
Kurumun
yatılı ve pansiyonlu alt birimlerinde, pansiyon işleri, etüt, laboratuar,
kütüphane, araştırma ve benzeri çalışmalarda öğrencilere yardımcı olmak, düzen
ve disiplinin sağlanmasına katkıda bulunmak üzere, araştırma görevlileri ve
kurumun fakültelerindeki öğrenciler ile, mezunlardan gerektiğinde “belletici”
(muallim muavini) adı altında yararlanılabilir.
Öğrencilerin
ders saatleri dışındaki özellikle etüdlerde eğitimleriyle ilgilenmek, etüdlerde
sessizce ders çalışmalarını sağlamak ve gerektiğinde onların çalışma sırasında
karşılaştıkları güçlüklerin çözümüne yardımcı olmak; yemekhane ve yatakhanede
öğrencinin başında bulunmak, vaktinde yatıp kalkmalarını sağlamak, etüd
aralarında öğrencileri gözetmek ve zararlı davranışlarını engellemek, etüdlerde
ve yatakhanelerde yoklama yapmak gibi görevleri olan belleticilerin, kurumun
özelliğine göre öğrencilere yardımda bulunabilmeleri için Fransızca bilmeleri
önemli görüldüğünden, Galatasaray mezunu olanların görevlendirilmesi tercih
sebebidir.
Bu
amaçla çalışacak personel, ilgili okul müdürünün isteği üzerine Üniversite
Rektörünce görevlendirilir.
Okul
Yönetimince düzenlenen bir iç yönerge esaslarına göre görevlerini yürütecek
belleticiler, sırasıyla pansiyon işlerinden sorumlu müdür yardımcısına, nöbetçi
müdür yardımcısına, müdür başyardımcısına ve müdüre karşı sorumludurlar.
Yönetmelikte
yer almayan hususlarda Bakanlığa bağlı kurum ve kuruluşların ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
Best Casinos to Play Real Money Slots Games for Free - Dr. McD
YanıtlaSilPlay 계룡 출장샵 the best 포항 출장안마 slots online for free. Play 대구광역 출장안마 & win real money. 전라북도 출장마사지 No download, 목포 출장샵 no registration needed, just start playing now!